Saturday, April 18, 2009

Qhaud tersingkir untuk minggu ke - 6

Seperti biasa, pelajar yang membuat persembahan terakhir akan tersingkir.
Mangsa Astro untuk minggu ini adalah Qhaud.
Kenapa pelajar yang membuat terakhir akan tersingkir?
Kerana penonton tidak punyai masa untuk mengundi, berbanding pelajar yang membuat persembahan terdahulu.
Tak kira lah persembahan pelajar itu adalah yang terbaik, tapi jika dia membuat persembahan yang terakhir pasti akan terkeluar contohnya Zizi, Sidi dan kini Qhaud.
Sarimah selalu pesan di dalam Diari, jangan undi pelajar saat-saat akhir, jangan undi pelajar sesudah pelajar membuat persembahan. Kenapa tidak boleh? sedangkan peminat mahu mengundi berdasarkan persembahan mereka. Buat apa nak undi melulu tanpa melihat persembahan mereka kan?
Jika konsep undian yang begitu ingin diterapkan oleh Astro pasti Juara AF7 yang akan dilahirkan tidak berkualiti.
Kalau anda perasan juga, pelajar yang sentiasa mendapat undian terendah akan diletak sebagai pelajar akhir yang membuat persembahan. Kenapa tidak letak Isma di akhir konsert? (sebab Isma beri banyak untung pada Astro)
Astro sendiri sedia maklum corak undian yang sebegitu. Dah tau pelajar tu kurang dapat undian, diletaknya hujung-hujung supaya pelajar yang tidak memberi keuntungan pada Astro itu terus keluar. Tak perlu lagi menyemak dalam akademi. Tak begitu Astro?
Untuk anda yang sentiasa mengundi, bukalah mata luas-luas. Bukalah telinga lebar-lebar.
Jangan mudah terpedaya sangat dengan mainan Astro ni.. OK!

p/s: All the best to Qhaud!

8 comments:

  1. SUMBER HARIAN METRO, RUANGAN SELEBRITI
    SKANDAL PESERTA REALITI TV

    CAK terkejut beruk mendengar cerita seorang peserta rancangan realiti televisyen mengenai perangai rakannya yang juga bertanding dalam program sama. Menurutnya, ada skandal berlaku baru-baru ini membabitkan peserta lelaki dan wanita. Kejadian berkenaan bukan baru, tetapi bermula pada awal musim program yang masih ditayangkan itu. Rupa-rupanya ramai mengetahui hubungan sulit mereka, tetapi mendiankannya kerana kasihan dengan kekasih peserta lelaki itu yang saban minggu hadir menonton secara langsun sebagai sokongan kepada yang tersayang. CAK juga diberitahu, peserta wanita itu dikatakan suka menggoda seriap peserta lelaki namun tidak dilayan. Seorang demi seorang dirapatinya,tetapi entah mengapa si jejaka yang mempunyai kekasih ini pula yang rebah dalam pelukan gadis mentah itu. Malah, ada pihak memberitahu, kedua-duanya pernahn"kantoi" dalam satu selimut di bilik penginapan peserta. Gemuruh CAK apabila mendengar cerita seperti ini. Kalau pun mengikut nafsu muda, jangan lupa dosa dan pahala. Industri hiburan kita ini kecil saja, cerita sebegini mudah tersebar. CAK tidak pandai untuk menasihati manusia begini sebab CAK percaya, ibu bapa masing-masing sudah cukup mengajar dan mendidik mereka mengenai hukum-hakam agama. (Ya Allah, aku syak ini program AF dan aku syak budak kecik gedik tu ialah AISAH & org yg digodanya ialah AKIM) sbb mungkin cerita ini disampaikan oleh RUBISA yg semmgnya jeles dgn Aishah) Hanya Tuhan je yg tau..aku hope tenaga produksi jgn simpan lagi peserta yg memalukan camni.

    ReplyDelete
  2. Aku pun nampak budak Aisah tu gatal semacam, dengan Qhaud pun main ketip2 kutu. Eh teruknya. Mula-mula aku respek Aishah tapi sikap dia yang mcm gatal dgn budak-budak lelaki menyebabkan aku suspect dia jugak.OUT AISHAH!!

    ReplyDelete
  3. Nasib baik Aisah tak goda Aril.Hello Aril tu kuat tau didikan agamanya.

    ReplyDelete
  4. i rs astro mmg sengaja laa bagi peserta yg peratusannya undi rendah buat last performance. n i x faham kenapa isma mesti tinggi peratus undi die? ape yg bagus sgt kat die? i rs aril n hafiz much more better la. betol x? huhu

    ReplyDelete
  5. Aku rasa ada sabotaj sana sini, kalau tgk budak2 yg buat last performance mesti tersingkir..kesiannya. Agak2 korang cerita dari METRO tu siapa ar??

    ReplyDelete
  6. so far semua budak2 tu bagus kecuali ISMA yg semput semacam tu, aku pun tak fhm kenapa undian dia tinggi tapi from source ada org buat pumping undi from TELEKOM. Benda ni hanya org dalam blh buat. Tak percaya kita blh la lahirkan RATU SMS plak pasni..nyampah aku dgn ISMA. Dahla semput!

    ReplyDelete
  7. x rasa yg tuh aisyah or this case melibatkan AF...kan AF ade warden.. lgpon bilik diaorg kan cm dorm..

    ReplyDelete
  8. Eh.. kalau tak confirm jgn main tuduh2. Kalau syak pun, simpan dlm hati aje. Free2 aje dpt dosa memfitnah orang...

    ReplyDelete